Avui el John Bruchalski és un coratjós líder pro-vida que ajuda a molts nens i famílies, però
durant anys fou un metge avortista i confós.
El doctor John Bruchalski va néixer en una família catòlica practicant de l’estat de Virginia, Estats Units, tot i que el seu pas per l’institut i la universitat el van formar en uns valors contraris a la fe de la seva família. Curiosament eren centres catòlics.
L’avortament no és un problema
Allà va aprendre que per tal de tenir un desenvolupament ple de la sexualitat, tant l’avortament com la contracepció són eines bàsiques i normals.
Es va especialitzar en ginecologia i durant els seus anys d’internat va practicar avortaments sense tenir cap dubte de que estava fent el correcte. Li van ensenyar que l’avortament simplement no havia de ser un problema, que no havia d’interferir en la seva fe catòlica, ans al contrari, quelcom absolutament compatible.
Tot i així, a mesura que tractava més i més dones, més s’adonava que en comptes de solucionar un tema de sexualitat femenina, en realitat els creava problemes més grans, trastorns i traumes pitjors dels que ja portaven. Es va adonar que havia de tractar dos pacients, i que a un d’ells, el més indefens, calia eliminar-lo.
Aquest “no-problema” sí que existia realment: “No veig ni felicitat ni alegria a la meva clínica –explica en una pàgina web. Com més avortaments i més anticoncepció, més relacions trencades, més infeccions, més amargor.”
Al mateix temps observava que els metges que practicaven avortaments es desentenien dels problemes nous que originaven. I com que estava en període de formació, els metges tutors del seu internat no oferien cap altra resposta que seguir fent més i més avortaments.
La pregunta de la vida
En el seu tercer any d’internat se’n va anar uns dies de vacances a Mèxic amb un seu amic. Allà van visitar la Mare de Déu de Guadalupe i, com a catòlic batejat que era, va pregar.
El John explica que en aquell moment va sentir una veu totalment inesperada: “Per què m’estàs fent mal?”
No la va contestar i d’alguna manera va deixar aparcada la possible resposta. Fugia. El Bruchalski sí que sabia què havia de fer: plegar de practicar avortaments i defensar la vida humana.
Els canvis no solen venir de sobte i efectivament, la visita al Tepeyac, la muntanya on la Mare de Déu de Guadalupe s’aparegué a l’indi Juan Diego, fou una anella més del seu procés de revisió professional. Així que els avortaments i les esterilitzacions van continuar.
A Medjugorje
Un temps després, quan encara estava a l’internat, va anar amb la seva família a Medjugorje, a Bòsnia-Hercegovina, on un grup de vidents afirmen que han vist aparicions de la Mare de Déu i on constantment hi ha conversions.
Allò encara va resultar ser més sorprenent. Un dia es va trobar una jove belga, a qui lògicament no coneixia de res, que li va explicar que tenia un missatge de la Mare de Déu per a ell. Aquella dona va començar a explicar-li coses de la seva vida que un desconegut no podia saber.
“Fou un canvi de vida per a mi”. Va tornar a la vida de fe i quan va arribar als Estats Units va informar els seus professors que s’havien acabat els avortaments i les esterilitzacions.
Les preguntes del principi van començar a ressonar novament al seu cap. El Dr. Bruchalski es va començar a formar no només com a metge defensor de la vida humana des d’un punt de vista tècnic sinó que també va descobrir els textos del papa Joan Pau II en els que parla sobre la Teologia del Cos.
Conèixer i estimar el pacient
El resultat fou que el John, juntament amb la seva dona i amb el suport de tres metges i una infermera, va crear el Tepeyac Family Center al garatge de casa seva, i va fer d’aquest primer consultori i després clínica, un centre pioner i modèlic en la defensa de la vida humana i en l’atenció específica a cada cas que se’ls presenta. Es mira el pacient en la seva integritat, tant en el vessant mèdic, psicològic com familiar.
El fet és que el Tepeyac Family Center s’ha convertit en un refugi segur per a “embarassos en crisis”, on s’hi difon l’esperança a través de la cura d’una salut que respecti els processos naturals del cos i de la psicologia de la dona, el dret a la vida del nen per néixer i el final etern de l’ànima de la mare gestant.
En la vida del John, on abans esterilitzava, ara forma a dones i parelles en mètodes naturals de regulació de la natalitat; en casos d’infertilitat, en comptes de recórrer a la fecundació in vitro, recorre al que vertaderament genera el trastorn, proposant una solució ètica i més econòmica.
Contra l’avortament, l’amor
“Creiem que si la família o la dona viu en un ambient d’amor, l’avortament és impensable“, explica el metge. “Nosaltres odiem la malaltia, però estimem el pacient. A ell li donem el millor, especialment als més dèbils i vulnerables”.
Una xifra: en més del 30% dels naixements que atenen, les mares no tenen una assegurança mèdica que els cobreixi els serveis, però no en queda cap de desatesa.
Què demostra? Que els embarassos no desitjats, no acabarien en avortament si hi haguessin possibilitats d’acollida, de suport … A la seva clínica es dóna una acollida especial als pobres i a les famílies sense recursos.
El Tepeyac Family Center (www.tepeyacfamilycenter.com) opera a l’aixopluc d’una organització paraigua anomenada Divine Mercy Care, que recull fons i augmenta la consciència a través de programes educatius. La seva xarxa de servies inclou un hospital perinatal i en els propers anys s’espera poder oferir medicina de família, pediatria i un programa de salut mental.
“Idealment ens agradaria ser una ciutat a dalt d’una muntanya –com diu l’Evangeli- on hi hagi un grup mulitidisciplinar que es dediqui a la salut de l’ésser humà en cos, ànima i esperit”, explica; “Un centre mèdic i un sistema mèdic on es respecta la persona humana com feta a imatge i semblança de Déu nostre”.
“Això és el que la Mare de Déu em va demanar”, conclou el Dr. Bruchalski.